please tell them it isn't fair to take away my only dream.

Idag är det Fredag den 13 och jag har nu äntligen officiellt sportlov. Imorgon är det Lördag den 14 och då är det alla hjärtans dag. För två år sedan på alla hjärtans dag gick mina tankar såhär:
 "Imorgon är det alla hjärtans dag. All you need is love, and all that jazz. Varför finns det en speciell dag? Man älskar väl varandra lika mycket varenda dag eller? Köpa massa saker och shit. Hur ska det gå för sig när man är pank som en kyrkråtta? I'm so happy, cause jag har ingen att ge presenter till. Det känns så bra. Så slipper jag slösa mina pengar. WONDERFUL. Hade jag haft någon hade jag inte gett den någon present i alla fall. Jag är så HÅRD."

Och ja, mina damer och herrar (trogna elva läsare), jag har förhoppningsvis mognat. Slutat vara emo, tagit tag i mitt liv, skaffat någon att köpa present till med mera. Fortfarande pank som en kyrkråtta (om jag har varit pank konstant i två år, när kommer jag någonsin att bli rik?), men kär och galen och det är tanken som räknas. Imorgon blir det fika med Karin, Emilia och Anders på förmiddagen, senare på kvällen kommer Robin och Linnéa (Ja, de andra 711 personerna dissade, men inte hänger vi läpp för det. Bara lite på Hanna och Emilia kanske) hit för lite hemmagjorde hjärtformade bakelser. Jag ska inte säga för mycket nu för jag har inget recept ens på de här kalas-kakorna. Sen ska vi se på melodifestivalen och vara kärleksfulla och mysiga och ge varandra små alla-hjärtans-dag-lappar.
På måndag ska jag till hufvudstaden och vara kär på riktigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0