urklipp från förr.

I loved you first.

Det är som en tom flaska vin eller vitlökssmak i munnen. Det är som röksug, när man inte vet om att mjölken är sur innan man dricker den, Ipren som inte verkar, att få ett brev hem i brevlådan med sitt namn på och allt det innehåller är försäkringspremier, när kylskåpet luktar illa, när du har glömt jackan i skolan, när det är nätproblem i din telefon. Det är som när grannen snor din tidning eller när blommorna vissnar för att du glömmer vattna dem. Det är som ett svek, som elaka ord, som luften som gör en ensam människa. Utan dig är det så. Och det låter deprimerande men det är ju bara småsaker, eller hur?


Men sommarängen jag vill ha, den kommer. Jag vet att den kommer. Snart nu. De nyplockade smultronen, den egna sommarstugan som luktar sådär speciellt och som man alltid måste utforska och upp i bergen för att se om dammen fortfarande är kvar. Kärleksbrev, jordgubbstårta, en riktig vän, viktiga papper som spelar så himla stor roll för dig, lyckopennan man alltid har med på proven, överraskningskalas, en hundvalp. Hålla hand eller bara se en film tillsammans. Nu kommer det snart. Och jag kunde inte längta mindre.


Beneath the sheets of paper lies my truth.


Kommentarer
Postat av: Karin

jag läste just din senaste kommentar på min blogg. och jag blev varm i hela mig.

2009-01-04 @ 23:14:30
URL: http://punktnu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0