urklipp från förr.

slå mitt nummer.

Det är som när man ligger där på badrumsmattan naken och bara längtar tills hjärtat brister. Efter lite bekräftelse, efter ett telefonsamtal, efter en kyss, efter en medhållande blick, efter lite, lite kärlek. Inte så att det syns, bara den där lilla dosen man blir beroende av.

En obetydande, ung kvinnokropp naken på badrumsmattan är ingenting för världen, är ingenting alls. Men hjärtat dunkar fortfarande lika hårt. Oavsett hur obetydlig jag är så dunkar mitt hjärta lika hårt som andras. Det spelar ingen roll om jag spyr ut mina känslor över julduken på bordet, om jag gråter mig till sömns varenda natt eller om jag vägrar gå till skolan för att jag förtärs inombords, för mitt hjärta dunkar fortfarande lika hårt. Slå mitt nummer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0