I don't see what anyone can see in anyone else, but you.

Jag vet vad du ska säga,
 men jag vill inte höra.
Allt går ut på att ha kul, eller hur?
Du viger ditt liv åt att ha kul.
Har du verkligen kul?

Jag vet inte, jag bara saknar dig.
Allt är så osammanhängande,
men samtidigt har det aldrig
varit mer sammanhängande.
Inga kläder passar mitt humör.
Jag behöver ett nytt. Humör.

Vandra stadens gator i oändlighet
utan att komma vilse,
gilla hur det varma regnet smattrar
mot trassligt hår, 
lyssna på jazzmusik med synkoper
som inte hänger ihop,
känna lukten från blöt asfalt
i näsborrarna,
se den gröna staden med nya ögon och
känna dess atmosfär.

Jag vandrar utan plan,
för jag vet vad du ska säga,
 men jag vill inte höra.

Kommentarer
Postat av: Karin

Om du inte riktigt vet var du ska gå så kan du ju alltid gå till mig. För jag saknar dig.

2009-05-27 @ 23:25:11
URL: http://punktnu.blogg.se/
Postat av: Anonym

Svar: För jag behöver ju dig.

2009-05-27 @ 23:27:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0