Hur kan de tro på evig kärlek, hur kan de tro på den nu?

Jag förundras alltid över hur fort det går innan jag blir herrljungabo igen.

Jag: Jag tyckte de där servetterna var lite snygga, så.
Mamma: Jaa, de var lite hippa!

Här är jag och mina snygg-lars tavlor som tror att vi är annorlunda. Men jag åt faktiskt på golfkrogen idag, som resten av alla normala herrljungabor. Jag lämnade in min dator på det enda datorserciveföretaget på den 75m långa storgatan och jag gick till handelsbanken innan det stängde klockan tre. Vem lurar jag egentligen?

Bara ta med mig ut ikväll så att jag kan glömma den unkna doften från Gallerians dansgolv, de loppbitna sofforna på Gyllene Kärven. Jag vill glömma min ångest över kullerstensgatorna, slippa se stubbrace i arboga. Bara ta med mig ut så jag får glömma, andas, kyssas, dansa. Låt mina fötter röra på sig, låt min hjärna få drömma. Om än bara för ett litet tag.

Kommentarer
Postat av: Karin

Det är bar dina ord som når den nivån. Enligt mig är du bättre än Birro. Du är det bästa jag vet.

2009-10-04 @ 17:10:20
URL: http://punktnu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0