Ingenting är överskattat långt över haven.

Jag gör så gott jag kan. Jag försöker kanske för mycket.
Tre månader av hopplösa försök att skaffa mig en vardag.
Tre månader av vad man kan kalla misslyckanden.
Snälla snälla hjälp mig nu.

Gör min dag.
Var en vän.

Låt mig inte missa en barndom, en bästa vän och en julgran.
En familj att komma hem till, varma kramar och tårar.
Julklappar att dela ut, glögg att drickas, blöta barnpussar,
vänner och julöl, köttbullar som jag inte äter,
samförstånd och en påhittad jultomte.
Lukten av hem och nejlikeapelsin, varm katt i knät.
Högertrafik och pappas barnsliga sånger.

Låt mig komma hem för en gångs skull. Komma hem på riktigt.


Kommentarer
Postat av: annie

<3

såå mycket,

2010-12-09 @ 01:30:11
URL: http://anniesaventyr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0